Jako, że o lekkim remoncie Meridy marzę już od jakiegoś czasu, to znów zaczęłam rozglądać się za częściami. Ponownie zbadałam kilka polskich sklepów w poszukiwaniu czegoś fajnego, ale powiem szczerze, że nic aż tak ciekawego nie znalazłam, przynajmniej w kategoriach, które mnie najbardziej interesują.
Coś na czym mogłam zawiesić oko znalazło się dopiero dzięki autorowi tego bloga wikiyu.net, który podobnie jak ja pochodzi z Łodzi i ma słabość do dwóch kółek.

Wiktor na Google Plus podsunął mi linka do chińskiej odmiany naszego allegro, na którym zdarzało mu się już robić zakupy rowerowe. Nie musiał wiele pisać, przekonał mnie aby też spróbować.
Przeszukując Aliexpress.com znalazłam kilka fajnych części. Między innymi carbonowe rurki: mostek, kierownicę, sztycę oraz rogi firmy Ritchey w cenie producenta (bez kosztów cła, marży, podatków i innych grubych sum pieniężnych, które doliczane są po przyjeździe do każdego kraju gdzie trafiają do sprzedaży w sklepach).

W dalszym ciągu jestem przerażona różnicą pomiędzy ceną setu, który kupuję a cenami u nas w Polsce. To jest po prostu kosmos - ile dodatkowych kosztów znajdzie się w ostatecznej cenie produktu.
Tak samo zszokowana byłam kiedyś zamawiając oryginalną koszulkę Bayernu prosto z Taiwanu gdzie znajduję się producent oficjalnych koszulek. Koszt takiego ciuszka w sklepie to ok 269 zł (lub więcej - zależy od sklepu) cena jaką ja zapłaciłam - 99 zł wraz z transportem (musiałam czekać ok miesiąca ale było warto bo w międzyczasie Bayern dostał dodatkową gwiazdkę i taką nóweczkę właśnie dostałam).

Sprawdziłam z ciekawości ceny tych rowerowych rurek u nas - aż nie chcę podawać dokładnych liczb, bo naprawdę głowa zaczyna boleć.
Ale za to zestawik, który chcę - wygląda tak:



Mam teraz tylko nadzieję, że z transportem będzie wszystko ok, tym bardziej, że jest darmowy. Wiktor jest zadowolony z wcześniej już robionych zakupów, także fajnie byłoby gdybym też mogła polecić komuś to miejsce. Jeżeli wszystko będzie ok, to na pewno wrócę i kupię kiedyś jeszcze inne rzeczy - pod względem cen, na pewno warto, szczególnie jak nie mamy ciśnienia na dostanie czegoś w ciągu tygodnia.

I tym wpisem chcę nieco reaktywować ten blog, a co... ;)

6 Responses so far.

  1. Anonimowy says:

    Dzięki autorowi bloga wikiyu.net i ja zastanawiam się głęboko nad zakupami u Chińczyków ;)
    Różnica w cenach jest....to trzeba samemu zobaczyć bo chyba nikt nie uwierzy na słowo .
    Czekam aż paczka dojdzie do Ciebie :) ..a potem ja zamawiam :)

  2. Agressiva says:

    Dziś wieczorem robię zamówienie :)

    Fajnie, że do 150 euro (ok 200 usd) nie ma cła :)

  3. Unknown says:

    Dwie kierownice?

  4. Agressiva says:

    Wiktor - nie, podczas zamawiania trzeba zaznaczyć którą się chcę, czy flat czy riser ;)
    Ja biorę flat.

  5. Unknown says:

    Pozwolę sobie zadać pytanie o ten"cudownie" tani zestaw - macie całe zęby i głowy? Przeglądałem sobie ali i widziałem takie sety w przedziale 21-58$, dwie kiery, mostek, sztyca i rogi.To faktycznie karbon a nie supercieniowane alu oklejone folią? Jak z wytrzymałością tego ustrojstwa?
    Pozdrawiam

  6. Kacper says:

    I jak sprawuje się set?

Leave a Reply