Inwestycja w rower to jedno, ale jeszcze kilka innych rzeczy do jazdy by się przydało... :)

Muszę koniecznie zainwestować w spodnie kolarskie 3/4 z wkładką damską. Jak na razie mam tylko jedną parę spodenek z pieluchą, na które zakładam zwyczajne sportowe spodnie. Nie jest to zbyt wygodne szczególnie w cieplejsze ale nie upalne dni. Bardzo mi się przydadzą sensowne typowo kolarskie spodnie...
Upatrzyłam już sobie gatki firmy Rogelli w całkiem przyzwoitej cenie.

Dodatkowo po ostatniej przejażdżce do Lasu Łagiewnickiego wiem, że muszę uzbroić się w okulary z wymiennymi soczewkami (ciemną - polaryzacyjną; żółtą - rozjaśniającą; przezroczystą - zwyczajną ochronną).
Przez 8 km jechałam z małą muszą w oku, która uparcie jechała na gapę... Nigdy więcej takich sytuacji!



Ciekawą opcją wydają mi się okulary Goggle E766-1.

Wysokiej jakości soczewki poliwęglanowe i polaryzacyjne zastosowane w okularach zapewniają ochronę przed szkodliwym promieniowaniem UVA i UVB.
Soczewki polaryzacyjne ograniczają do minimum wpływ wszelkiego rodzaju odblasków, czy oślepień przy bardzo silnym świetle, polepszają kontrast widzenia, likwidują odbicia światła od płaskich powierzchni (woda, śnieg, piasek, szosa).
Soczewki wykonane z poliwęglanu charakteryzują się wysoką twardością i odpornością na zarysowania. Soczewki nie powodują zniekształceń i zaburzeń widzenia.
System Lens Change umożliwia wymianę soczewek, by dopasować okulary do aktualnych warunków atmosferycznych - patrz instrukcja.
Oprawka wykonana z grilamidu TR 90, wysokiej jakości odmiany nylonu, wyjątkowo odpornej na rozciąganie i wyginanie. Materiał wytrzymały na uderzenia, elastyczny, przyjemny w dotyku, o właściwościach antyalergicznych. Okulary wykonane z grilamidu są lekkie, wytrzymałe i wygodne w użytkowaniu.
Regulowane gumowane noski i gumowane końcówki zauszniki zapewniają komfort użytkowania.
Kategorie szkieł i przepuszczalność światła:
 * szkła przyciemnione: kat.3 - intensywne światło słoneczne - 8%-18%
 * szkła rozjaśniające: kat.1 – słabe światło słoneczne – 43% - 80%
 * szkła przezroczyste: kat.0 – bardzo słabe światło słoneczne - 80%-100%

Jeszcze jedna rzecz a mianowicie koszyk na bidon... w poprzednim rowerze nie miałam generalnie żadnego przez geometrię tamtej ramy - nie była ona ani trochę wygodna do korzystania z bidonu w trakcie jazdy. Teraz już jest inaczej. Szukam jakiegoś ala szosowego, lekkiego, ciemnego, póki co nie mam nic konkretnego na oku :) Ale muszę się pospieszyć :)

Jak to jest, że przez cały tydzień kiedy człowiek musi pracować od rana do wieczora i nie może wtedy znaleźć dłuższej chwili na większy rowerowy dystans to jest piękna i słoneczna pogoda,
a jak tylko przychodziło weekend to zaczyna bezustannie padać deszcz i jest zimno? Świat jest pokręcony...

Dziś tak właśnie było. Dzień zapowiadał się świetnie. W regionie organizowane były 3 fajne imprezy rowerowe, w tym 2 dla dzieci, które niestety nie wypadły tak fajnie przez poranną ulewę i niską temperaturę.
Sama miałam jechać na Rajd do Parku Krajobrazowego Wzniesień Łódzkich, ale kiedy obudziłam się o 7 rano i zobaczyłam co dzieje się za oknem... poszłam dalej spać. Niestety jazda w strugach deszczu to nie jest to Tygryski lubią najbardziej :( "Na szczęście" jak wstałam pogoda nie uległa zmianie. Gdyby było inaczej, mówiąc delikatnie, nie byłabym pocieszona...

Muszę pokręcić teraz więcej, żeby przyzwyczaić się do nowej maszyny nabytej w ostatni czwartek (taaak, koniec z gadaniem który rower wybrać ;P powrócę do tematu jak będę szukać szosówki).
Jest to wcześniej wspomniany Scott Sub 30. Świetny rower... kręci mi się na nim strasznie lekko i wygodnie :)
Jedyna wada to aż 4 podkładki pod mostkiem, troszkę zbyt wysoko zamieszczona jest przez to kiera i postawa jest nieco mniej aerodynamiczna. W przyszłości pewnie coś z tym zrobię :)


Jestem pod wrażeniem tylnej przerzutki Shimano Deore RD-M592 Shadow, bardzo fajnie wykonana, sztywna, mocna i biegi zmienia się bezszelestnie (póki jej nie zapiaszczyłam). Nawet nie śmiem jej porównywać z wcześniejszą Acerą :P

Po raz pierwszy też jeżdżę na manetkach Alivio. Milo, że zajmują mało miejsca na kierownicy. Dzięki temu jest więcej przestrzeni na światło i GPS, że też pomyślę o mapniku na dłuższe trasy :)

Mam nadzieję, że będzie to ostatnia wypocina pod tytułem "a może jednak ten rower...".
Dziś wszystko się wyjaśniło.

W Gold Sporcie wpadł mi w oko rower obok, którego już nie raz przechodziłam i wiedząc, że będzie on na mnie lekko za duży wiedziałam, że nie jest on dla mnie. Jak się okazało niesłusznie. Fakt, jest z 1-2 cm na mnie za wysoki, ale wg Pana Tomasza jest to dozwolona granica tolerancji, także nie mam się o co martwić. Na długość na szczęście idealny i prowadzi mi się go bardzo wygodnie i lekko.

Mowa o Scott Sub 30 z rocznika 2011.

Stoją jeszcze dwa osobniki tego roweru w odosobnieniu. Może się okazać, że są to ostatnie "sztywniaki" dostępne w GS. Rowery nie posiadające amortyzatora zwyczajnie się nie sprzedają i zalegają w magazynach sklepowych - tak jak mój przyszły Sub.

  • Wymiary: XS S M L XL
  • Waga: 11.80 kg
  • Rama: SUB Alloy with EVO Dropout, 700c
  • Widelec: Scott SUB straight alloy fork 700C, V-Brake
  • Stery: Ritchey Comp Logic Zero, semi integrated
  • Przerzutka (tył): Shimano Deore RD-M592 SGS, 27 Speed
  • Przerzutka (przód): Shimano Alivio FD-M430 black
  • Manetki: Shimano Alivio SL-M430, Rapidfire plus 2
  • Klamki hamulców: Scott Comp 1.9
  • Hamulce: Scott Comp V-Brake
  • Korbowód: Shimano FC-M430-8, 48 x 36 x 26 T
  • Oś korbowodu: Shimano BB-ES 25 / 68-121mm
  • Kierownica: Scott SUB 1, Oversize 31.8mm 9° Bend, 600mm
  • Mostek: Scott Alloy, 31.6mm, 4 bolt
  • Pedały: Wellgo 127 S
  • Sztyca: Scott Alloy, 31.6mm
  • Siodło: Scott SUB SC-19
  • Piasta (Przód): Scott CO-31
  • Piasta (Tył): Shimano FH-RM 60
  • Łańcuch: KMC X.9
  • Kaseta: Shimano CS HG 30-9, 11-32 T
  • Szprychy: stainless black, 14G/2mm
  • Obręcze: Rigida DP 2000 700C, 32H, cnc
  • Opony: Continental Sport Contact 622-37C

Następną grubszą trasą jaką chcemy zrobić jest wypad do Holandii i zwiedzenie najciekawszych miejsc w części centralno-zachodniej kraju.

Wyjazd rozpocznie się 17 lipca, tego dnia mamy lot z Warszawy Okęcie do Amsterdamu Schiphol.

Główne miejsce na trasie:

  1. Amsterdam
  2. Haarlem (20 km)
  3. Zandvoort (9.3 km)
  4. Leiden (33.5 km)
  5. Den Haag (21.8 km)
  6. Delft (10.3 km)
  7. Rotterdam (16.2 km)
  8. Dordrecht (22.4 km)
  9. Breda (33.6 km)
  10. [Belgia] Antwerpen (54.6 km)
  11. [Belgia] Turnhout (50.9 km)
  12. Eindhoven (50.4 km)
  13. 's-Hertogenbosch (36.5 km)
  14. Arnhem (63.8 km)
  15. Bennekom (16.9 km)
  16. Ede (5 km)
  17. Utrecht (46.3 km)
  18. Amsterdam (39.3 km)


Trasa rowerowa 1561024 - powered by Bikemap 
Trasa jest jeszcze do głębszego przeanalizowania i oznaczenia miejsc noclegowych. Dokładny przebieg trasy mam wrażenie, że poznamy dopiero na miejscu po tym jak zakupimy mapę z wykazem dróg rowerowych w Holandii.